Decotrap, een Limburgs familiebedrijf, maakt en plaatst trappen en binnendeuren. Ze zijn vooral gekend als specialist in het bekleden van trappen, zowel voor nieuwbouw als renovatie. Het unieke is dat ze het maatwerk volledig ter plaatse bij de klant uitvoeren. Die klanten zijn overigens voor 90% particulieren en ze situeren zich voornamelijk in België en de omliggende landen.
Het bedrijf, waar ondertussen de tweede generatie meedraait, kent op dit moment een enorme groei, die onderbouwd is vanuit een strategische toekomstvisie. In de context van die groei investeerde Decotrap in een nieuwe stofafzuiging. De bestaande Riedex filter van 6.000 m³/u werd vervangen door een onderdruk schroeffilter met vijf ingebouwde ventilatoren en een capaciteit van 30.000 m³/u. Hierbij is rekening gehouden met een reservecapaciteit van 10.000 m³/u, hetgeen overeenkomt met een aansluiting van bijvoorbeeld twee extra CNC-machines. Alles in functie van de groei dus!
Zaakvoerder Marc Dilissen: “Onze groei is inderdaad beredeneerd en strategisch onderbouwd. Ons bedrijf werd 17 jaar geleden opgestart en ondertussen is onze dochter ook mee in de zaak gekomen.
Onze strategie staat dus in functie van de volgende generaties. We hebben bovendien altijd sterk ingezet op innovatie en hedendaagse producten. We willen een voorloper zijn en ons buikgevoel zegt ons dat er nog meer potentieel is voor onze producten.”