De motorreis van Jan, Tim en Pieter ging dit jaar naar Oostenrijk en het Noorden van Italië, waar o.a. de Dolomietenroute op het programma stond.
De tocht startte in de buurt van Innsbruck, waar de motoren klaar stonden voor de reis. Het weer tijdens de eerste dagen zat niet altijd mee. Zo kregen ze af te rekenen met sneeuw op de Berninapas en moest de geplande passage op de Stelvio (net als voor de renners tijdens de Giro d'Italia) geschrapt worden.
Een hoogtepunt én rode draad van de reis was ongetwijfeld de Grote Dolomietenroute, met de route rond het Sellamassief waar de Sellapas, de Gardenapas, de Campolongo pas en de Pordoipas werden aangedaan. Ook de iconische 'Drei Zinnen' konden niet ontbreken.
Daarna ging het weer richting Oostenrijk waar o.a. nog een rit rond de Ossiachersee gemaakt werd. Bij het hoogste punt van Oostenrijk, de Grossglockner, 3798m hoog, werd naar traditie de Limoco vlag gehesen.
Na een rit van 1960 km, verspreid over 11 dagen, zat de reis erop en werden de motoren weer ingescheept in Innsbruck om richting Bree te gaan.
