Met drie mannen op motorreis én op bezoek in Portugal, waar deze nieuwsbrief tot stand komt

06.12.2021

Voor het eerst ging Jan met beide zonen Tim en Pieter op motorreis. De trip begon in Toulouse om vervolgens via Lourdes en de Pyreneeën op een aantal iconische plekken uit de Tour de France te passeren. Eens de grens met Spanje voorbij, ging het via Asturië naar Galicië, waar Santiago de Compostella het eindpunt zou zijn. Maar er werd nog een extra etappe toegevoegd, naar Braga, in het noorden van Portugal. Met bezoek aan Bom Jesus do Monte, in het gezelschap van Ann Kempeneers, die daar sinds twee jaar woont en werkt.

 

“Wij gaan volgend jaar naar Santiago de Compostella,” vertelde Jan, toen ik vorige zomer op bezoek was bij Limoco. “En we zullen met zijn drieën zijn, want Pieter gaat voor het eerst ook mee.”
“Geweldig! Dan zitten jullie op een boogscheut van bij mij in Braga. Dus bij deze nodig ik jullie uit,” was mijn antwoord.

Zo geschiedde. En zo arriveerden Jan, Tim en Pieter op een mooie, zonnige dag op de plek in Portugal waar ik sinds het najaar van 2019 o.a. deze nieuwsbrieven schrijf en vorm geef.

Braga01.jpg

 

Uiteraard was ik blij met het bezoek. Net zo blij ben ik dat ik met mijn werk kan bijdragen aan het uitdragen van het verhaal van dit mooie familiebedrijf.

De reden waarom ik dit een fantastische job vind, is dat dit een voorbeeld is van een bedrijf waar het DNA en de familiale waarden de motor van de groei zijn. Een bedrijf waar geen 'Sales' mensen zijn, maar waar Projectleiders door hun kennis en ervaring zorgen voor continuïteit en groei. Een bedrijf waar authenticiteit de Marketingstrategie bepaalt, of beter gezegd de Marketingstrategie ís. Die authenticiteit mag ik, in al haar eenvoud, in woord en beeld brengen en vervolgens helpen uitdragen. Ondertussen al 10 jaar.

’Reputatie Management' heet dat. Dat gaat verder dan goede recensies verzamelen op Google of via social media. Het is de ervaringen van tevreden klanten, medewerkers en leveranciers verzamelen en omzetten in verhalen. Positieve verhalen, puur en authentiek, géén oppervlakkige publiciteit. Die verzameling van positieve verhalen geeft het antwoord op de vraag: 'Waarom kiezen voor Limoco?' Ze bepalen de strategie van het bedrijf, ze zijn de basis voor de groei. Ze zijn bovendien tijdloos en verliezen nooit hun waarde. Een strategie die werkt op lange termijn, daarvan zijn de resultaten na 10 jaar duidelijk zichtbaar.

Een bedrijf als Limoco, dat consequent werk maakt van tevreden klanten, investeren in mensen, middelen en infrastructuur, bouwt een reputatie op die zichzelf verkoopt. Het is prachtig om te zien dat management met véél buikgevoel én met gezond verstand nog actueel is en kan zorgen voor een stevige toekomst voor een bedrijf.

Reputatie Management dus. Wilt u er meer over weten? Contacteer me gerust via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Of kom eens langs in Portugal, u bent van harte welkom!

 

Braga02

Braga03

Braga04

Foto's personeelsfeest 2019

Visnamiddag

Jan en Tim op de 'Route des grandes Alpes'

Foto's personeelsfeest 2017

Foto's personeelsfeest 2016

Foto's familiedag 2016

Foto's personeelsfeest 2015